torstai 15. elokuuta 2013

Osaka 25.1.-28.1.2013

Hiroshimasta Osakaan matka taittui jälleen bussilla matkustaen. Jäimme kyydistä JR Osakan juna-asemalla, josta jatkoimme matkaa metrolla kohti Tennojia. Hotellimme oli täsmälleen samalla alueella kuin itsekin olin yöpynyt ensimmäisen viikkoni Osakan alueella, jopa ihan toisella puolen katua. :D Tunsin alueen jo ennestään, siksi valitsin hotellimme tältä alueelta.

Hotellimme kulmilta, tuosta korkeimmasta rakennuksesta tulee 300 metrinen.

Vietimme Osakassa vain muutaman päivän, joten tarkoituksena oli muutenkin lähinnä käydä katsomassa yliopistoani ja vähän niitä paikkoja missä yleensä vietin aikaani. Taivalsimme siis junalla Nishinomiyaan ja kampus-alueelle. Siellä hieman käppäiltyämme (oli muuten paljon opiskelijoita liikkeellä vaikka olikin lauantai ja melkein loma-aika) jatkoimme matkaa Gardensiin. Siellä pyörimme ja söimme ja matkasimme takaisin hotellille.

KGUn kellotorni.

Toisena päivänä kävimme katsastamassa Osakan linnan, jota minäkään en aikaisemmin ollut saanut aikaiseksi käydä katsomassa. Kävelimme sinne juna-asemalta puiston läpi, jossa oli paljon ihmisiä valmistautumassa jonkinlaiseen juoksukilpailuun. Paikalla oli myös jonkinlainen tapahtuma, ehkä musiikkiin liittyvä ja Osaka-jô Hallin edessä jonotettiin sisään. Me kuitenkin kävelimme kaikesta tästä ohitse ja suuntasimme Osakan linnalle. Alue on nätti, joskin pieni, ja linna itse näkyy kaikkialle. Se onkin komean näköinen, ja oikeasti vanha. Sielläkin oli jonkinlaista näyttelyä menossa ja katolle pääsi katsomaan maisemia. Ihmisiä riitti vaikka muille jakaa (Hiroshiman linnassa taisi meidän lisäksi olla ehkä kaksi muuta ihmistä).

Samana päivänä kävimme myös Tennojin eläintarhassa, se kun sattui olemaan ihan hotellimme vieressä. Se on Japanin vanhimpia eläintarhoja ja sen huomasi lähinnä siinä, ettei eläimille ollut ihan niin paljon tilaa kuin uudemmissa eläintarhoissa. Aikaisemmin eläinten tarpeita ei osattu huomioida kovin hyvin. Eläintarha oli kuitenkin suhteellisen viihdyttävä. :)

Vasemmalle mentäessä löytyy leijonia, pingviinejä ja pikkupandoja.
Näin päättyi vanhempieni Japanin matka. He tuntuivat tykkäävän oikein kovasti Japanin erilaisuudesta ja ruokakin maistui. :D

28. päivä suuntasimme vanhemmilleni useita tunteja liian aikaisin lentokentälle jo kello kymmenen maissa, sillä heidän lentonsa lähtisi vasta illalla yhdentoista maissa. Tämä siksi, koska minä ja Maritta olimme lähdössä samalla kerralla alkuiltapäivästä kohti Etelä-Korean Soulia.